Kada je promena neophodna? – Sajberuvce polazi u školu, 3. deo

by | septembar 27, 2016

Svakog utorka, u saradnji sa portalom Sajberuvce, na našem portalu možete čitati tekst koji se bavi decom sa oštećenim sluhom, njihovim razvojem, edukacijom, zaštitom prava i uključivanjem u društvo. Prethodne tekstove pročitajte OVDE, a danas ćemo pričati o snalaženju u školskim klupama i uticaju učitelja.

Foto: Guliver/Getty images

Foto: Guliver/Getty images

Kada je uklapanje u društvo u pitanju, kao i za bilo koje drugo dete, i za Sajberuvca važe isti principi: neka deca imaju poteškoće sa uklapanjem, a neka deca se relativno lako ili čak sasvim lako uklope.

Na pitanja:”Ko?”,” Kako?” i „Zašto?” nema univerzalnog odgovora. Odgovor, naime, zavisi od različitih faktora: karaktera i spremnosti samog deteta, odabira i pripreme edukativnog tima i odeljenja za dolazak Sajberuvceta, strukture okruženja, i tome slično. Ono što je sigurno jeste da je potrebno neko vreme za privikavanje Sajberuvceta na novonastalu situaciju i na okruženje, kao i okruženju na Sajberuvce – njegove specifičnosti, način komunikacije i funkcionisanja.

Neophodnost ovog perioda privikavanja je nešto čega obe strane u procesu treba da budu svesne. Strpljenje, tolerancija i puno podrške, razumevanja i spremnost za isprobavanje različitih pristupa, ključni su faktori uspeha da do tog uklapanja dođe.

Dešava se ponekad da i pored najbolje volje, čak ni nakon nekoliko meseci, pa i godinu dana nastavljaju da postoje ozbiljne poteškoće uklapanja Sajberuvceta u društvo i / ili pri nivou i kvalitetu usvajanja gradiva. U ovakvim slučajevima, nakon što su već isprobani različiti pristupi ali sa skromnim učinkom, treba ozbiljno razmisliti o alternativama – o promeni okruženja za Sajberuvce ili čak o promeni sistema u kom se dete obrazuje.

Iako mnogi roditelji na ovakvu promenu gledaju kao na poraz – što se gledajući sa aspekta šta svaki roditelj želi za svoje dete može razumeti, najvažnije je razmišljati šta je najviše u interesu deteta i njegovog budućeg razvoja.

Foto: Guliver/Getty images

Foto: Guliver/Getty images

Praksa govori da se za promenu okruženja/sistema školovanja roditelji odlučuju najpre ukoliko rezultati u usvajanju gradiva izostanu, međutim socijalni aspekt može biti podjednako ako ne i važniji činilac za razvoj deteta.

Zato je neophodno stalno pratiti razvoj i uklapanje Sajberuvceta, čak i onda kada se čini da sve teče željenim tokom. Potencijalne poteškoće i izazove će najpre primetiti samo dete, a ako dete nije spremno da o tome otvoreno razgovara, postojanje eventualnih dodatnih prepreka trebalo bi da konstatuju roditelji, zatim nastavnici u čijem odeljenju se dete nalazi, i naravno terapeut koji vodi dete kroz proces rehabilitacije od samog početka i koji bi trebalo da prilično dobro poznaje dete.

Ostatak teksta možete da pročitate OVDE.

Tagovi: