Jača telo i duh: Saznajte šta je ketlbel

by | 8 februara, 2016

Pitate li se na koji način poznate ličnosti održavaju tako savršenu figuru? Holivudske glumice Anđelina Džoli, Penelope Kruz, Vanesa Hadžens i Dženifer Eniston odavno su otkrile ovaj rekvizit za vežbanje i maksimalno doterale svoje figure. Predstavljamo vam ketlbel (eng. kettlebell, nazivamo ga još i girja).

Priredila: Lara Čakširan

 

Foto: Instagram

Foto: Instagram

Tajna ove čelične kugle sa drškom je u tome što se tokom njene upotrebe uključuju mišići celog tela, a povećavaju se izdržljivost i snaga. Pre nego što se odlučite za kupovinu svoje „teretane u malom“, pročitajte sledeće korisne informacije o načinu vežbanja, težini ketlbela itd.

Na sledećim stranama pročitajte kakve vežbe možete izvoditi sa ketlbelom…

Koliko je težak ketlbel? Težina girje za početnike je šest ili osam kilograma za žene, a dvanaest ili četrnaest kilograma za muškarce. Ukoliko vam ovaj rekvizit tokom vremena postane lagan, jednostavno počnite da radite teže vežbe. Danas postoje vežbe koje se izvode sa dva ketlbela istovremeno, naravno, s manjom težinom, mada se obično praktikuje vežbanje s jednim.

Foto: Instagram

Foto: Instagram

Šta bi trebalo da znam pre nego što počnem sa vežbanjem? Najvažnija stvar pre nego što počnete da dižete girju je da je zagrevanje obavezno! To možete uraditi na najrazličitije načine: trčanjem u mestu, preskakanjem vijače, istezanjem celog tela ili čak plesanjem. Vrlo je važno da vežbe izvodite pravilno, jer bilo kakvo pravljenje grešaka, može dovesti do trajnih posledica. Dakle, obavezno se ispravite dok držite ketlbel, ne opterećujući kičmu. Trudite se da što je više moguće zategnete stomačne mišiće, kao i gluteus. Trening sa ovakvom vrstom tega veoma je dinamičan, jer podrazumeva velik broj ponavljanja i traje najduže 30 minuta. Pored jačanja mišića, vežbanjem se jača i kardiovaskularni sistem.

Foto: Instagram

Foto: Instagram

Ketlbel i zdravlje Trening sa girjom troši mnogo kalorija, pa je moguće u roku od sat vremena potrošiti čak 1.500 kcal po satu. Pored toga što ćete se osećati snažnije, uz pomoć ove male „pokretne teretane“, uspećete da popravite i svoje držanje. Redovnom i zdravom ishranom, uspećete da za kratko vreme dođete do očekivanih rezultata.

Izdvojili smo za vas tri bitne vežbe za početnike. Formirajte tempo koji vam odgovara i svaku vežbu ponovite čestrnaest puta u prvom setu, potom napravite pauzu i odradite još jedan set od dvadeset ponavljanja.

Foto: Instagram

Foto: Instagram

Swing – Ova vežba izvodi se tako što se ketlbel zamahne obema rukama do visine ramena, a zatim se pri vraćanju uradi mali čučanj. Bitno je da prilikom zamaha girju „izbacite“ stomačnim mišićima i butinama.

Foto: Instagram

Foto: Instagram

Čučnjevi – Držite ketlbel prislonjen uz grudi i radite standardne sumo čučnjeve. Ukoliko niste sigurni da li vam kičma stoji pravo, radite vežbu okrenuti ka zidu.

Foto: Instagram

Foto: Instagram

Oko sveta – Ispravite se i uhvatite girju obema rukama, a noge raširite tek toliko da ostanete stabilni. Lagano počnite da prebacujete ovaj rekvizit iz jedne ruke u drugu, kružeći njime oko sebe u smeru kazaljke na satu, a zatim, posle četrnaest ponavljanja, ponovite isto i u drugom smeru. Ova vežba će vam takođe pomoći u tome da naučite da kontrolišete toliku težinu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.