Kako da kosa raste bujna i gusta? 8 važnih pravila nege

by | 3 oktobra, 2023
kako do bujne i guste kose

Gusta kosa do pola leđa nije samo san. Ovih 8 koraka nege su odgovor na pitanje kako do guste i bujne kose

Kosa, kao i koža lica, zahteva svakodnevnu pažnju. Spoljni agresivni uticaji, stres ili loša ishrana – i možete sakupiti punu šaku opale kose iz svoje četke. Ako želite gustu kosu, sve što treba da radite jeste pravilna nega.

Kako do bujne i guste kose?

Samo pratite ovih 8 jednostavnih pravila i imažete prekrasne lokne.

Temeljno očistite kožu glave

Pravilno čišćenje kože glave je glavni korak u nezi kose. Ovde sve treba da bude umereno: važno je očistiti je od prljavštine, masnoće, peruti i istovremeno ne narušiti hidrolipidnu ravnotežu koja štiti kožu glave od isušivanja.

Šampon mora biti odabran prema tipu vaše kose (masna, suva, ofarbana), i ne sme da sadrži agresivne supstance. Idealno: kupite sredstvo za čišćenje kože glave bez sulfata sa prirodnim sastojcima.

Koristite hidratantne kreme za kosu

Bez obzira koliko je kvalitetan šampon, kosu nakon izlaganja tvrdoj ili hlorisanoj vodi potrebno je hidratizovati. Ovo posebno važi za suvu i lomljivu kosu. Kao završnu fazu šamponiranja koristite balzam, masku ili balzam u zavisnosti od potreba vaše kose.

Regenerator – štiti kosu od agresivnog okruženja.
Balzam – koristi se za rešavanje određenog problema, na primer, kosa je veoma čupava. U ovom slučaju, proizvod će dati glatkoću i sjaj bez gubitka volumena.
Maska je teška artiljerija jer kada je kosa teško oštećena, izgleda beživotno i hitno joj je potrebna ishrana i restauracija.

Kako do bujne i guste kose? Nežno se češljajte!

Samo tokom jednog češljanja možete izgubiti do 20 vlasi! Sada izračunajte koliko puta dnevno se češljate. Kako biste sprečili gubitak kose, preporučuje se da češljate kosu od vrha, lagano raščešljavajući ka korenu i glavi. Da biste sprečili da vam se kosa zapetlja, koristite serum u spreju za lako raščešljavanje.

Uradite masažu skalpa

Masaža glave je prijatna praksa koja ne samo da daje prijatne senzacije, već donosi i ogromnu korist.

Masaža skalpa korak po korak:

Počnite sa zagrevanjem područja iza uha. Da biste to uradili, stavite vrhove prstiju iza ušiju i pravite kružne pokrete.
Pređite na liniju kose i ponovite pokrete.
Proćite ovakvim pokretima celu površinu glave od čela ka potiljku.
Na kraju postupka možete gladiti glavu glatkim pokretima od čela do zadnjeg dela glave.

Koristite piling  za kožu glave

Piling blagotvorno deluje na rast kose tako što dubinski čisti kožu glave od mrtvih ćelija i sebuma. Piling stimuliše cirkulaciju krvi i takođe:

  • jača folikule kose
  • zasićuje ćelije kiseonikom
  • sprečava razvoj peruti
  • reguliše funkcionisanje lojnih žlezda
  • produžava osećaj svežine nakon pranja

Kako do bujne i guste kose? Pravilno koristite fen

Pod uticajem visoke temperature, keratinske veze između ljuskica se prekidaju, pa uz stalnu upotrebu fena kosa postaje suva, lomljiva i tanka. Idealna opcija da sačuvate kosu je potpuno odustajanje od fena. Međutim, ako vam je ovaj zadatak nemoguć, možete smanjiti rizik od oštećenja kose zako što ćete koristiti sredstva za termičku zaštitu kose.

Izbegavajte čvrste elastične trake i jako teške dodatke za kosu

U periodu rasta guste i zdrave kose, vaša kosa treba da bude potpuno opuštena! Nema elastičnih traka, mašnica, ukosnica ili traka za glavu – svi oni ometaju protok krvi i sprečavaju hranljive materije da stignu do folikula.

Obratite pažnju na ishranu

Šamponi, balzami, pilinzi su samo polovina uspeha. Dijeta osmišljena da neguje kosu „iznutra“ pomoći će vam da brže rastete lepe i guste pramenove. Dodajte sledeće proizvode u svoj meni i za nekoliko meseci primetićete promene:

  • Losos je izvor omega-3 kiselina
  • Grčki jogurt je bogat proteinima, glavnim građevinskim materijalom za telo.
  • Sočivo je riznica biotina, proteina, cinka i folne kiseline
  • Orašasti plodovi i semenke su izvor zdravih ulja.
  • Zeleno povrće je moćni antioksidans.
  • Avokado je skladište zasićenih masti.
  • Pileća jaja su bogata vitaminima B.
puhhha/istock/gettyimagesplus