Refil revolucija: Dobar način da svoju beauty rutinu učinite održivijom

by | mart 15, 2022
refil

Ono što nam je nekada delovalo kao nemoguća misija – potraga za kozmetičkim proizvodima u održivijim pakovanjima, u poslednje vreme polako postaje realnost. Pored kartonske, papirne ili staklene ambalaže ili, pak, upotrebe reciklirane plastike, kozmetičke kuće sve se češće odlučuju i za refil, odnosno dopunjavanje originalne ambalaže.

Opšte je poznato da je industrija lepote jedan od većih „prestupnika“ kada je u pitanju gomilanje plastičnog otpada: od raznoraznih pakovanja – bočica, teglica i tuba, preko plastificiranih kutija ili onih obmotanih celofanom pa do dodataka poput aplikatora za nanošenje kreme – naši proizvodi za ličnu negu imaju više nego raskošne ambalaže koje, uglavnom, završavaju na otpadu (prema Zero Vaste Europe, pričamo o cifri od oko 120 milijardi odbačenih pakovanja svake godine).

Prednost ponovnog punjenja u odnosu na reciklažu

Međutim, reciklaža nije uvek tako jednostavna kao što mislimo, čak ni u državama gde sistemi za reciklažu funkcionišu savršeno, a kamoli u onima gde to nije slučaj. Bacanje prazne bočice od šampona u specijalnu kantu za reciklažu može nam delovati kao brzo i jednostavno rešenje, ali zapravo nije tako lako. Efekat je, nažalost, mnogo manji nego što mislimo. Istraživanja pokazuju da se, na svetskom nivou, svega devet odsto proizvedene plastike reciklira!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Loop UK (@chooseloopuk)

Ali, šta ako bismo mogli da sprečimo da prazne bočice od kozmetike uopšte budu bačene?Možda nije definitivno rešenje koje će eliminisati sve naše probleme s (plastičnim) otpadom, ali kupovina kozmetičkih proizvoda u ambalažama koje se mogu ponovo puniti svakako je odskočna daska ka većoj održivosti.

Najvažnija prednost refil pakovanja pre svega je smanjenje količine proizvedene plastike. A zatim, tu je i još jedan bonus koji treba uzeti u obzir jer direktno utiče na vaš budžet: dopuna je najčešće jeftinija od originalno upakovanog proizvoda.

Ali u svakom slučaju, ovo je trend koji vredi podržati i isprobati.

Gde u Srbiji možete nabaviti refil proizvode?

Za sada smo dobili informaciju da je The Body Shop u svojim prodavnicama otvorio refil stanice. Kako to funkcioniše? Tako što odaberete aluminijumsku flašicu u prodavnici, zamolite osoblje da vam je napuni šamponom, balzamom, gelom za tuširanje ili tečnim sapunom za pranje ruku. Kada proizvod potrošite, bočicu operete, osušite i odnesete u refil stanicu na novo punjenje. Bez bačene ambalaže!

Tu su i brendovi koji prodaju refil proizvode koje sami sipamo u originalnu bočicu. I sami refil proizvodi mogu biti upakovani u plastičnu ambalažu, ali takvu koja ipak sadrži manje plastike od originalne ambalaže. I to je, svakako pomak.

Na primer, o refil pakovanjima brenda La Roche-Posay možete pročitati ovde:

Pročitajte i… Zelenija kozmetika: Zahvaljujući refil pakovanjima čuvamo planetu

A volimo i refil pakovanja brendova Frosch i L’Occitane.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Marke Frosch (@frosch_de)

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by L’Occitane Srbija (@loccitane_rs)

 

 

PR / The Body Shop; IrenaStar / iStock via Getty