Postanite organizovaniji i produktivniji uz ove neobične metode

by | jun 16, 2013

Da li vam je poznato ovaj scenario: započnete radni dan svesni šta sve morate da uradite do kraja radnog vremena, ali kad se to približi, vidite da niste postigli ni približno onoliko koliko ste planirali? Biti produktivan ne znači samo stavljanje kvačica kraj obavljenih stvari na listi obaveza. To znači posvećivanje potpune pažnje na ono što radimo kako bismo sve obavili najbrže i najbolje što možemo.

woman-in-organized-home-office

Ovi neobični saveti pomoći će vam da postanete efikasniji na poslu.

1. Skratite radni dan
Što više vremena imate, to imate više vremena za odugovlačenje. Kad imamo puno vremena, onda nam puno vremena i treba da obavimo stvari. Vremenski budžet postići će isti efekt kao i novčani budžet: on će vas naterati da budete efikasni. Ako samo jednom nedeljno skratimo radni dan za pola sata, upravo ćemo tog dana biti produktivniji jer ćemo se više truditi da sve postignemo na vreme. To znači da i u kraćem roku možete sve da obavite, i da je sve pitanje truda.

2. Ponesite posao u omiljeni kafić
I ne samo zato što tamo kuvaju najbolju kafu. Jedno istraživanje pokazalo je da umerena buka, kao što je zujanje aparata za kafu i razgovor ljudi, podstiče učinkovitost kod kreativnih zadataka, mnogo više nego njihovo obavljanje u tihim prostorijama. Uz to, društvo drugih ljudi uzrokovaće lučenje oksitocina, koji snižava nivoe stresa, a koji može uzrokovati mentalne barijere.

3. Prestanite da radite više stvari odjednom
Postoji mit koji kaže da više obavimo kada radimo više stvari odjednom, ali to je potpuna besmislica. Kada se prebacujete s jednog zadatka na drugi, prekidate svoje misaone funkcije. Osim toga, „multitasking“ uzrokuje stres i podstiče izlučivanje toksičnih hormona kao što je kortizol, koji zamućuje razmišljanje i može da počne da uništava moždane ćelije. Može da potraje i do 20 minuta pre nego što vam se telo i um oporave od promene usmeravanja pažnje, a to troši i energiju i vreme. Zato je mnogo bolje posvetiti se samo jednoj stvari, pa tek kada je završite krenite na nešto drugo.

4. Vežbajte pre posla
Puna dva sata nakon neke aerobne aktivnosti naš mozak radi bolje i efikasnije, jer je dobro opskrbljen glukozom i kiseonikom. Zato je dobra ideja baviti se nekom aktivnošću pre nego što se bacite na posao. Ako ste u prilici, nemojte da prestanete da se krećete ni na poslu. Napravite nekoliko čučnjeva i skokova pre važne prezentacije ili kada zapnete na poslu. Tako ćete pomoći vašem mozgu.

5. Manje čitajte vesti
Osim ako vam novinarstvo nije postao, ne morate previše vremena posvećivati surfajući po portalima čitajući vesti, to može jako da ometa koncentraciju, posebno ako to činite više puta dnevno i da deprimirata, a naročito „crne“ vesti s kojima možete da se poistovetite jer ste i sami nešto slično doživeli. Kao i bilo koji drugi mišić i mozak može da se umori, zato štedite kognitivnu energiju za posao. Upravo zato stručnjaci preporučuju da vesti čitate nakon radnog vremena, kada ne morate više da budete produktivni.

6. Nosite sa sobom notes
Mentalni spisak obaveza samo dodatno iscrpljuje mozak. Kad zapišete ideje, obaveze i zadatke, vi oslobađate mesto u mislima i memoriji za obaveze na koje trenutno morate da se koncentrišete. Ne morate nužno obaveze zapisati u notes, to mogu biti i rokovnik ili vaš smartphone. Važno je da se radi o nečem što uvek imate uz sebe.

7. Jedite bobičasto voće
Jedno istraživanje otkrilo je da sve vrste bobičastog voća, a pogotovo borovnice, sadrže antioksidanse koji poboljšavaju pamćenje i motoričku koordinaciju i pomažu telu da se bori protiv stresa. I nemojte jesti samo bobičasto voće, svakih nekoliko sati pojedite obrok ili međuobrok s dovoljno proteina, što će pomoći da vam ne padne šećer u krvi.

8. Okružite se žutom bojom
Kako biste ostali koncentrisani i povećali produktivnost, dodajte žutu boju svom radnom prostoru. Ova boja smanjuje prisutnost melatonina, hormona koji vas uspavljuje uveče i daje vam više energije koja vam je potrebna kako biste sve obavili. U istraživanju provedenom u Švedskoj prošle godine, zaposleni su osetili bolje raspoloženje u prostorijama s žutim slikama, svetlima ili cvećem. Ako ne možete da utičete na dekor svoje kancelarije, barem podignite roletne i pustite toplu sunčevu svetlost koja će vas razbuditi i podići raspoloženje.

Izvor: zena.hr

Tagovi: