Hrana koja čuva imunitet i liniju

by | 1 februara, 2017

Ne kaže se bez razloga da je januar najdepresivniji mesec u godini. Životna rutina nam je u većini slučajeva narušena imamo osećaj kao da je sve došlo na naplatu.

Foto: Unsplash.com

Posle samo par dana “opuštanja“ već primećujemo višak kilograma, na viruse ne možemo da utičemo, a ni na hladno vreme koje nam često remeti planove. Nema razloga da upadnete u ovaj Bermudski trougao nezadovoljstva. Naprotiv, uz naše savete naučite kako da osnažite sebe tako da uživate u svemu što donose praznici, a ostanete zdravi i fit.

Zašto ne treba držati dijetu posle praznika?

Držanje dijete je obično prva stvar kojoj se ljudi okrenu nakon praznika, panično gledajući u skalu na vagi. Međutim, ovo je ujedno i velika greška. Prvo, popularnim jo-jo dijetama nećete ostvariti rezulat na druge staze, a slavićete i praznovati i kasnije u toku godine – da li to znači da ćete se svaki put okretati brzim dijetama? Rešenje je u umerenosti. Moderne dijete često zahtevaju da se odričemo nekih od najvažnijih nutrijenata kao što su šećeri, odnosno ugljeni hidrati što je još jedna velika greška. Šećer je pogonsko gorivo organizma koje pruža zadovoljstvo i pokreće vas. Drugo, u zimskoj sezoni kada je svaki izlazak na niske temperature svojevrsno iscrpljivanje organizma i kada vladaju virusi upravo su nam apsolutno svi nutrijenti potrebni u ishrani.

Foto: Thinstock

Kako onda izgubiti praznične kilograme?

Zdravo mršavljenje zasniva se na oduzimanju 500 od 2.200 kalorija koliko iznose dnevne energetske potrebe prosečne žene. Ako kilogram sadrži 7.000 kalorija to znači da biste gubili 1 kilogram na dve nedelje. Nutricionisti ističu da samo sporijim mršavljenjem ukomibnovanim sa fizičkom aktivnošću možete ostvariti rezultate na duge staze, ujedno promeniti navike u ishrani i biti sigurni da se kilogrami više neće vratiti.

Pročitajte i… Pet novogodišnjih odluka koje će unaprediti vaš život u 2017. godini

Prednosti zdravog mršavljenja:

* Ne iscrpljujete organizam

* Ne vraćaju se kilogrami

* Ne osećate nedostatak namirnica u ishrani

* Zadržavate zadovoljavajući energetski balans

* Čuvate imunitet

Koje namirnice su od ključnog značaja u zimskim danima?

Proteini! Zahvaljujući njima osnažujete organizam i čuvate ono što već imate. Dakle, pileće ili ćureće meso, kuvana jaja, lešnici, bademi sjajan su izvor vitamina B6 i B12 koji će vas čuvati od virusa i prehlada. Odraslim osobama se preporučuje 50 grama proteina dnevno, a trudnicama i dojiljama još više.

Foto: Unsplash.com

Hrana koja čuva liniju i imunitet

  • Luk sadrži selenijum, antioksidant zaslužan za jačanje imuniteta.
  • Sir sadrži linolnu kiselinu i zdrave masti koje treba da unosite svaki dan.
  • Jogurt i drugi mlečni proizvodi sadrže probiotike, efikasne bakterije.
  • Mleko sadrži vitamin D, a dovoljni nivoi ovog vitamina smanjuju šansu da se razbolite.
  • Cink, koji se nalazi u mesu, piletini, kikirikiju takođe igra veliku ulogu u odbrani od gripa.

Trik za ublažavanje mučnine

Nije neobično da osim respiratornih bolesti sve češće vladaju i stomačni virusi koji izazivaju mučninu i dijareju. Mučninu najbolje može ublažiti čaj od đumbira – sipajte 30 grama đumbira u pola litre vode, prekrijte i pustite da se hladi desetak minuta. Dodajte limun i med za lepši ukus. Inače, poznato je i da gazirana, niskokalorijska pića mogu ublažiti simptome mučnine.

Da li je tačno da pileća supa leči grip?

Tačno je! Pulmolog Ervin Ziment dokazao je da pileća supa može ublažiti simptome gripa jer je aminokiselina cistein koja se nalazi u pilećoj supi i osnovni sastojak medikamenata koji se prepisuju protiv bronhitisa i ostalih bolesti disajnih organa. Delotvornost supe se pojačava ako se u nju doda čen belog luka i malo bibera.

Foto: Unsplash.com

Pet koraka do zdravog organizma:

1. Odmarajte se

2. Jedite sve, ali umereno

3. Redovno vežbajte

4. Umanjite nivo stresa u okruženju

5. Prestanite da konzumirate duvan

Jedno reagovanje na “Hrana koja čuva imunitet i liniju”

  1. ALEKSANDRA kaže:

    Nesto mi ne ide, posle praznika,na vagi samo u plusu. Radim vezbe,pa polako….

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.