Categories Zdrava ishrana

Superhrana: 5 najboljih namirnica za proleće

Ako spadate u onu grupu, koja obožava svežu i hranljivu salatu kao lagani obrok, (a ko bi još odoleo bogatoj i ukusnoj salati?) , onda će vam se izbor sledećih namirnica sigurno dopasti!

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Proleće je ono doba godine, koje nas oslobađa svih zimskih tereta. U skladu sa time, prioritet treba da nam bude i oslobađanje našeg organizma od teških obroka i namirnica koji ih čine. Ono sto uvek prija organizmu su namirnice pune hranljivih sastojaka, minerala i antioksidanata – savršeno za buđenje iz zimskog sna!

Sledećih 5 namirnica, ne samo da će vam razbuditi i pročistiti organizam, već će vas i držati uvek sitim, uvek zdravim i uvek u formi, jer to nisu obične namirnice, već Supernamirnice!

1. Potočarka: Puna vrednih hranljivih sastojaka i antioksidanata, odlična za kombinovanje u noćnim obrocima ili za okrepljenje nakon teretane.
2. Rotkvice: Dobre su za varenje kada se jedu sveže i sirove ,jer pomažu ubrzanju metabolizma.
3. Špargla: Špargle su vesnici proleća. Najbolje su u kombinaciji sa još jednom supernamirnicom – jajima.
4. Čorbe: Ova tradicionalna hrana je superhrana preko čitave godine. Puna je proteina, vitamina, minerala i “dobrih” masti. U pripremanju čorbi, koristite dinstano povrće, i neka vam izbor budu pileće, goveđe ili riblje čorbe.
5. Zeleno bilje: Koristite luk, peršun i mentu da napravite preliv za salatu ili pesto sos, ili ih dodajte u kajganu, supu, variva. A možete napraviti i sokove i hladne čajeve za svež i jak ukus.

Za jedan superobrok, koji možete služiti čitavog proleća na okupljanjima sa vašim prijateljima, probajte , po receptu sestara Hemsley iz kuvara ” The Art od Eating Well”. Ovi sastojci će vam biti potrebni:

Za rižoto:
– 2 kašike otopljenog maslaca
– 2 srednje veličine luka ili praziluka
– 2 čena belog luka
– pola kašičice origana
– 250g bele kinoe
– 3 i po šolje goveđeg bujona ili od povrća
– 600g špargli
– 2 šoljice smrznutog ili svežeg graška
– 1 kašika limunovog soka
– 90g parmezana
– so i biber

Za preliv od nane i peršuna:
– 3/4 šolje devičanskog maslinovog ulja
– 1 čen belog luka
– rendana kora od 1 limuna
– 30g svežeg peršuna
– 15g svežeg lišća nane
– so i biber

Priprema: Zagrejte maslac u tiganju, na srednjoj temperaturi i propržite luk 8 minuta, povremeno mešajući. U međuvremenu pripremite preliv od nane i peršuna, tako što ćete pomešati sve u jednoj činiji. U tiganj dodajte beli luk i origano i pržite 30 sekundi. Dodajte i kinou i mešajte dok se ne sjedini. Dodajte bujon, i pojačajte temperaturu do ključanja, a potom je smanjite na srednje, i ostavite da se kuva jos 13 minuta. U međuvremenu oljuštite šparglu i presecite na 3 dela. Kada je kinoa skuvana ona je mekana. Onda dodajte i šparglu i grašak i mešajte jos nekoliko minuta dok špargla ne postane meka, a onda isključite temeraturu. Možete sipati preostao bujon, ako vam se čini da je rižoto suv. Polako dodajte limunov sok i parmezan i proverite preliv. Serviran rižoto u činijama, začinite sa nekoliko kapi preliva.

Bon appetit!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TAKOĐE ZANIMLJIVO!

ESTETICA magazin

IDEJE ZA UREĐENJE DOMA