Categories Zdrava ishrana, ZDRAVLJE

Ketogena dijeta: Detaljan vodič za početnike + JELOVNIK ZA 7 DANA !

JELOVNIK ZA 7 DANA

Ponedeljak

Doručak: Slanina, jaja, i paradajz.
Ručak : Pileća salata sa maslinovim uljem i feta sirom.
Večera: Losos sa šparglom kuvanim na puteru.

Utorak

Doručak: Jaja, paradajz, kravlji sir. Može i omlet od ovih namirnica.
Ručak : Milk šejk od bademovog mleka, kakao praha, i stevije.
Večera: Ćufte, sir i povrće.

Sreda

Doručak: Ketogeni milkšejk.
Ručak : Salata od račića sa maslinovim uljem i avokadom.
Večera: Komadići svinjetine sa parmezan sirom, brokolijem i salatom.

Četvrtak

Doručak: Omlet sa avokadom, paprikom, lukom i začinima.
Ručak : Šaka orašastog voća, komadići celera.
Večera: Piletina, krem sir, sa povrćem.

Petak

Doručak: Jogurt bez šećera sa kakao prahom i stevijom.
Ručak : Govedina kuvana na kokosovom ulju i povrće.
Večera: Jaja, sir, slanina i povrće.

Subota

Doručak: Omlet sa šunkom i sirom uz povrće.
Ručak : Komadi šunke i sira uz orašasto voće.
Večera: Bela riba, jaja i spanać kuvani u kokosovom ulju.

Nedelja

Doručak: Pečena jaja sa slaninom i pečurkama
Ručak : Burger sa salatom i sirom.
Večera: Biftek i jaja uz salatu.

 

Zdrava Ketogena Užina

Ako ste gladni između obroka evo par ideja o užini koju je ipak bolje sasvim preskočiti:

Masno meso ili riba

Sir

Šaka puna orašastog voća

tvrdo kuvano jaje

tamna čokolada sa bar 90 procenata kakaa.

Jagode

Sve u svemu: Odlična užina može da uključuje komadiće mesa, sira, maslina, kuvano jaje, oraha, i tamnu čokoladu. Ipak je bolje uženu preskočiti.

 

Nuspojave i kako ih smanjiti

Jedan od najznačajnih problema je takozvani “keto grip” koji obično prolazi za par dana. Keto grip podrazumeva stanje smanjene energije i mentalne funkcije, uvećanu glad, problemi sa snom, digestivnu nelagodnost i smanjenu mogućnost vežbanja.

Da biste lakše prošli kroz ovo stanje, prvih par nedelja možete da probate uobičajenu dijetu manjeg unosa ugljenih hidrata. Tako će vaše telo naučiti da sagoreva više masnog tkiva pre no što potpuno eliminišete ugljene hidrate. Ketogena dijeta može da promeni ravnotežu vode i minerala u telu. Zato može biti bitno dodati više soli vašim obrocima ili uzimati suplemente (posebno kalijum i magnezijum) koji mogu pomoći.

Suplementi za Ketogenu Dijetu

Iako u principu nikakvi suplementi nisu nužni, neki od njih mogu pomoći.

MCT ulje: Dodavanje MCT ulja u piće ili jogurt može obezbediti dodatnu energiju i uvećati nivoe ketona u krvi.

Minerali: Dodavanje soli i drugih minerala može biti korisno na zbog promene u ravnoteži vode i minerala.

Kofein: Kofein može imati korisnu stranu u vidu uvećanja energije i performansi na početku primene ove dijete. Imajte na umu da kofein ima i svoju štetnu stranu jer utiče na hormon stresa kortizol.

Kreatin: Kreatin obezbeđuje niz korisnih stvari ako želite da kombinujete ketogeni ishranu sa vežbanjem.

Surutka: Koristite kašičicu proteina surutke uz vaše šejkove ili jogurt da biste uvećali unos proteina ako je to potrebno.

Pročitajte i…Nedeljni horoskop za 19.02. do 26.02. Jedan znak očekuje veoma uspešna poslovna nedelja!

Kliknite na sledeću stranicu…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TAKOĐE ZANIMLJIVO!

ESTETICA magazin

IDEJE ZA UREĐENJE DOMA