Kako da izbegnete zamke prejedanja

by | 25 oktobra, 2021
Kako da izbegnete zamke prejedanja

Ako ograničite količine porcija, vodite računa o obrocima i ne jedete mnogo kada imate neki problem, na dobrom ste putu da izbegnete zamke prejedanja

Potpuno nesvesno posežete za hranom više nego što je to potrebno? Uvek možete da pojedete sve što vam se nađe u tanjiru? Oči su vam gladne kada odete u prodavnicu pa kupujete dvostruke količine hrane u želji da sve isprobate? Prejedate se u svako doba dana, ali i noću ustajete kako biste otišli do frižidera?

Ukoliko su odgovori na ova pitanja potvrdni, vreme je da razmislite gde sve to grešite.

Kako da izbegnete zamke prejedanja

Ograničite količine porcija. Birajte manje tanjire i nemojte sipati hranu više puta. U većem delu tanjira neka bude povrće, koje ima i najmanje kalorija, a veoma je zdravo. Ljudi se nekada prejedaju jer imaju naviku da pojedu baš sve što im je stavljeno u tanjir.

Proučite meni u restoranu. Kada gledate jelovnik u restoranu, obratite pažnju na to koliko grama izabranog jela dobijate. Jer nije isto ako ako vam se u tanjiru nađe 150 ili 350 grama mesa. Dakle, veoma je bitno voditi računa o onome što će vam biti servirano.

Pročitajte i… Kontrolišite želju za hranom

Nisu sve pahuljice iste. Jedna od najčešćih zabluda je kada ljudi misle da se hrane zdravo, a zapravo to ne rade. Tako umesto ovsenih i ječmenih pahuljica kupuju visokokalorične kaše. Kada se priprema obrok za doručak za pahuljicama, treba znati da je dovoljno uzeti dve kašike, na primer, ovsenih pahuljica, preliti ih vrelom vodom, sačekati pola sata, dodati jogurt, šaku voća i nekoliko zrna orašastih plodova. Tu ima dovoljno zdravih kalorija.

Hrana nije uteha. Većina ljudi se prejeda onda kada ima neki problem koji ne zna kako da reši ili kada se nađe u nekoj stresnoj situaciji. Zato vodite računa o tome da probleme „podelite“ sa dragim osobama, a ne da utehu tražite u hrani.

Ugljeni hidrati su potrebni. Najčešća greška je kada se ugljeni hidrati izbacuju iz ishrane jer ljudi misle da su gojazni zbog njih. Hrana iz svih grupa namirnica je potrebna da bi organizam mogao zdravo da funkcioniše, zato mu ne uskraćujte ni ugljene hidrate.

Ah, ti slatkiši. Žudnja za slatkim ukusom nekada zna da bude prevelika kod osoba koje su odlučile da nikada ne pojedu nešto slatko, pa zato kada im dođe „trenutak“ kada se odluče da je kraj dijetama, vrate se prejedanju slatkišima. Zato je bitno da date sebi oduška, popijete Coca-Colu ili pojedete parče torte, u skladu sa odgovarajućim brojem kalorija. Možete izabrati i Coca-Cola Zero ukus, bez kalorija, ili neki slatkiš sa niskokalorijskim zaslađivačem, koji je odlična alternativa.

lepotaizdravlje.rsPolina Tankilevitch via Pexels

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.