5 navika koje vam mogu uništiti karijeru

by | septembar 28, 2023
5 navika koje vam mogu uništiti karijeru; ilustracija ljute žene u kancelariji

Postoji toliko stvari koje mogu ozbiljno ugroziti vašu reputaciju i sprečiti vaše napredovanje na poslu. A među njima se izdvajaju 5 navika koje vam mogu uništiti karijeru.

Neke od stvari koje se mogu negativno odraziti na vaš posao, deluju krajnje bezazleno, pa čak i nelogično…

5 navika koje vam mogu uništiti karijeru: Obratite pažnju!

1. Koristite emodžije u poslovnoj korespondenciji

Smešni žuti emotikoni nenametljivo su osvojili ceo svet, zamenjujući poznate reči i čak se probijajući u zatvoreni i konzervativni poslovni jezik. U međuvremenu, psiholozi su sigurni da u tome nema ništa dobro, jer emodžiji pretvaraju poslovni razgovor u previše neformalnu komunikaciju. Što ne utiče uvek dobro na profesionalne odnose. Vaši partneri mogu posumnjati u ozbiljnost namera vaše kompanije, videći detinjastost i familijarnost u korišćenju emotikona.

2. Previše radite

Zvuči krajnje nelogično i kao potpuna kontradikcija zdravom razumu. Ali je istina: rad 24 sata dnevno, 7 ili čak 5 dana u nedelji je krajnje neproduktivan. Činjenica je da kada ste u stalnoj vrevi, počinjete da radite automatski. A to ubija strast, entuzijazam i kreativnost – izuzetno korisne veštine kada je posao u pitanju. Generalno, odmori, vikendi i pauze za ručak su izmišljeni s razlogom!

3. Koristite nepristojne reči

Prema anketama jednog od najvećih sajtova za traženje posla u Sjedinjenim Državama, Career Builder, 81% poslodavaca smatra da je nepristojan jezik znak neprofesionalizma. S druge strane, sami zaposleni imaju lošiji odnos prema menadžerima koji ne beže od žestokih reči. Jednom rečju, kada zaista želite da iskažete sve što se nakupilo u vašoj duši, bolje je držati jezik za zubima. U suprotnom, možete ozbiljno ugroziti i reputaciju i karijeru.

4. Sarkazam

Šale i sarkazam u pismima može biti teško ne samo razumeti, već i jednostavno primetiti. Pogotovo ako ne poznajete dobro osobu sa kojom razgovarate. Bolje da ostavite sarkazam i duhovitost za ličnu komunikaciju i ne stvarati neprijatne situacije na poslu.

5. Smatrate sebe nepokolebljivim autoritetom

Jeste li gledali film „Đavolji advokat“? Setite se šta je Al Paćino rekao o sujeti, sebičnosti, omiljenim gresima… Tako je, nemojte sebe postavljati iznad svih, neće se dobro završiti. Zapamtite: uvek postoje ljudi koji razumeju nešto bolje od vas. Učenje od kolega je normalno i čak ispravno. Nemojte se plašiti da postavljate pitanja i da kažete kada nešto ne znate ili ne razumete. Ukratko, niste najbolji i najpametniji na svetu. I to je sasvim u redu.

12 navika neuspešnih ljudi – oslobodite ih se!

 

Ponomariova_Maria/gettyimages.co.uk