Categories ZDRAVLJE

Šta je “svesna ishrana” i kako nam pomaže da se osećamo bolje?

Ako se i vama prečesto događa da impulsivno pojedete celo pakovanje čokolade ili ručate do mere u kojoj vam više nije dobro, možda je vreme da se upoznate s pojmom “mindful eating” koji postaje sve veći trend u zapadnim zemljama. Postoji toliko pravila kad je u pitanju hrana da je ponekad nemoguće pridržavati ih se. Na primer, nemojte jesti ugljene hidrate uveče, izbegavajte masnu hranu, čokolada je loša za formu tela, dok je za srce dobra i tako u nedogled.

Zamislite da sva ta pravila možete jednostavno da odbacite i uživate u hrani. Da li biste to zaista pokušali? Pojam mindful eatinga bi mogao da bude upravo ono što nam svima treba. Radi se o načinu života, odnosno strategiji koja nam omogućava da razvijemo fleksibilniji odnos prema hrani koju unosimo u svoj organizam. Tačnije, radi se o zdravijem pristupu ishrani koji nam neće izazivati nepotrebnu količinu stresa.

Intuitivna ishrana se bazira na tome kako jedemo, umesto na ono šta jedemo i uči nas kako pravilno prepoznati signale svog tela, poput pravog osećaja gladi ili sitosti. Koliko puta ste se našli u situaciji da bez ikakve kontrole pojedete pakovanje čokolade ili sladoleda, a nakon toga se ne osećate nimalo srećno?

Verovatno jeste. Ako se priklonite načelu intuitivne ishrane, takve situacije možete izbeći. Počnete li da razmišljate samo malo više, teže će vam se dogoditi potreba za prejedanjem, a telesna težina se neće povećavati. Zvuči sjajno, ali kako to sprovesti u praksi? Za početak, stanite i razmislite. Jeste li stvarno gladni, osećate li da vam je želudac prazan ili posežete za hranom iz navike ili dosade?

5 namirnica koje morate uvrstiti u svoju ishranu ako vodite sedelački način života

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TAKOĐE ZANIMLJIVO!

ESTETICA magazin

IDEJE ZA UREĐENJE DOMA