To se traži! Zadržavaju vitkost, čuvaju zdravlje i neguju telo spolja

SHARE

Ovo sočno i lagano povrće idealno je za ishranu tokom leta…

Foto: Thinkstock

Svi delovi tikvica su jestivi, a mada se najčešće u kulinarstvu koristi plod, vrlo su ukusni i njihovi cvetovi. Posebno se preporučuju u ishrani osoba koje žele smršati.

Tikvice su dobro poznate u gotovo svim kuhinjama sveta. Čovek ih jede već duže od deset hiljada godina, a tokom tog dugog perioda menjale su svoj oblik i ukus pa su se iz nekada gorkastog povrća sa malo “mesa” unutar tvrde kore razvile u mesnato i slatkasto povrće kakvo nam je poznato danas. Iako su uglavnom dostupne cele godine, njihova prava sezona je kasno proleće i leto, od maja do kraja jula rastu u prirodnim vrtovima. Tada su i najukusnije, a sveže ubrane sadrže i najviše hranjivih tvari.

Vrlo se lako uzgajaju pa će bez problema uspeti i na balkonu, a sve što treba je dobra rasada, kvalitetna zemlja i duboki lonac. Toliko su plodne i brzo rastu da će ih u periodu sazrevanja čak i na balkonu bez problema svake nedelje izrasti dovoljno za jedan obrok.

Pročitajte i… Krambl sa šumskim voćem i sladoledom od vanile

Malo kalorija

Ukus tikvica je blag i nežan. Imaju malo kalorija, u sto grama samo 16 kalorija. Činjenica da su lagane ne umanjuje njihovu nutritivnu vrednost. Sadrže gotovo 95 posto vode i obilje vitamina, minerala i drugih nutrijenata. Ističu se među njima vitamin A, neophodan za vid, rast i razvoj kostiju, vitamin C kao snažan antioksidans i kompleks vitamina B, a od minerala zastupljeni su magnezijum i fosfor koji su važni za koštanu masu, zatim mangan, gvožđe, kalcijum, kalijum, cink. Obiluju tikvice i ostalim zdravstveno korisnim hranjivim materijama, među kojima se mogu istaći omega-3 masne kiseline, folna kiselina i triptofan, koji je zaslužan za regulaciju sna.

Kora žutih tikvica obiluje beta-karotenom. Zbog niske kalorične vrednosti tikvice su, kao i većina povrća, odličan izbor za sve koji žele zadržati vitkost i idealnu telesnu težinu. Posebno se preporučuju u ishrani osoba koje žele smršati; daju osećaj sitosti, pružaju organizmu mnoge korisne sastojke, a zbog vrlo malo kalorija neće ga opteretiti. Kod nas se tikvice najčešće pripremaju na žaru, pržene u tiganju, punjene, pohane, dodatak su salatama i testeninama ili se od njih prave krem čorbe. Pobornici sirove ishrane od tikvica rade ukusne sirove špagete, a u italijanskoj kuhinji se često priprema i hleb sa tikvicama ili se dodaju u smesu za palačinke.

Kliknite na sledeću stranu…

Nema komentara

Ostavite komentar