Hrana koja povećava serotonin: Vreme je za novi dnevni meni!

by | 20 jula, 2021
hrana koja povećava serotonin

Hrana koja povećava serotonin ne samo da nas čini srećnijim, već nam pomaže da imamo kvalitetniji san. Evo o čemu se radi.

Serotonin je hemijski prenosilac poruke koji utiče na stabilizaciju raspoloženja. Istraživanja su pokazala da nivo serotonina utiče ne samo na raspoloženje, već i na ponašanje pojedinca. Ova hormon je povezan i s dugoročnijim životnim vekom.

Pored toga što postoje suplementi koji  povećavaju lučenje ovog hormona, i neke namirnice mogu da nam poboljšaju raspoloženje. Evo i koje.

Hrana koja povećava serotonin

Jaja

Jaja su bogata triptofanom, esencijalnom masnom kiselinom za koju se vezuje serotonin. Pored toga što nas ova masna kiselina čini srećnijim, pomaže i u regulisanju ciklusa spavanja. Uz to, poznata je i kao odlična u borbi s depresijom i anksioznim epizodama.

Samim tim, konzumacija jaja poboljšava raspoloženje, ublažava depresiju, a poboljšava motivaciju i produktivnost.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by exerciseforfood (@exerciseforfood)

Sir

Ovaj mlečni proizvod je takođe bogat triptofanom, a kombinacija čedar sira, mleka i jaja je idealna u borbi za bolje raspoloženje.

Ananas

Ovo voće sadrži 10 miligrama triptofana po jednoj šolji. Sasvim dovoljan razlog da jedemo ananas svaki dan. Napomena: najbolje je konzumirati ga svežeg.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sarah (@the__fragrance__line)

Pročitajte i… Hrana koja povećava serotonin- namirnice za bolje raspoloženje

Tofu

Sjajna vest za sve vegane! Umesto sira i jaja, za povećanje serotonina možete konzumirati tofu, koji je takođe prebogat triptofanom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mad Tofu (@mad_tofu_jhb)

Losos

Pored toga što smanjuje krvni pritisak, jača srce i dovodi nivo holesterola u kontrolu, losos je bogat i triptofanom.

Koštunjičavo voće i semenke

Svo koštunjičavo voće, kao i semenke, poboljšavaju raspoloženje, a uz to, predstavljaju sjajan izvor energije. Idealan izbor za doručak!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Andrea (@ra_flatlay)

Ćuretina

Ovo meso prepruno je triptofana i može vam pomoći da poboljšate raspoloženje.

lepotaizdravlje.rs a_namenko/iStock/Getty Images Plus via Getty Images

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.