Koje je pravo vreme za obrok ako želite da smršate?

by | 23 februara, 2023
pravo vreme za obrok kada mršavite

Nova naučna studija je dokazala da efikasnost mršavljenja zavisi od toga koje vreme birate za vaše obroke. Pa – koje je pravo vreme za obrok ako želite da smršate?

Ako želite da smršate, moraćete da prilagodite svoj životni stil i raspored ovom cilju. Pritom, ne podrazumevamo samo da otvorite prostor za treninge i pripremu kvalitetnog obroka. Ono što je potrebno jeste da napravite odgovarajuću satnicu za vaših željenih 5 obroka tokom dana.

 

Koje je pravo vreme za ručak ako želite da smršate?

Ideja o određenom vremenu za doručak, ručak i večeru opravdana je činjenicom da u različito doba dana trošimo različit broj kalorija (a deficit kalorija, kao što znate, glavni je ključ za mršavljenje) . Dakle, prema nedavnoj studiji španskih nutricionista, trebalo bi da rezervišete vreme za ručak u periodu od 12 do 14 sati. Ako vam je ručak kasnije, onda ćete morati da smanjite broj kalorija koji unosite tokom ovog obroka. Zašto? Jednostavno je – potrošnja energije u popodnevnim satima opada.

 

Kada je pravo vreme za doručak ako želite da smršate?

Pitanje doručka još uvek je otvoreno među nutricionistima. Većina smatra da je ovo ključni obrok u danu – tada trošimo najviše kalorija, a dobar i zdrav doručak ujedno sprečava oscilacije insulina u krvi. Prevelike varijacije šećera stvaraju nam onaj osećaj gladi zbog kojeg posežemo za grickalicama. Međutim, u poslednje vreme su sve popularniji sistemi mršavljenja gladovanjem, od kojih neki podrazumevaju čak i šesnaestočasovne periode nejela. Ljudi u ovakvim sistemima često su skloni da izbace obilan doručak.

Ipak ono oko čega se nutricionisti slažu jeste važnost ručka. To je obavezan obrok koji mora da zadovolji vaše nutritivne potrebe. Ako preskačete ručak rizikujete izmaglice i glavobolje, pospanost, razdražljivost, smanjenje kognitivnih sposobnosti.

Što se tiče ishrane, u idealnom slučaju, ručak treba da sadrži proteine, masti, spore ugljene hidrate i vlakna. Na primer: pileća prsa sa smeđim pirinčem i svežim biljem.

 

U koje vreme trebate da večerate da biste smršali?

Preporuka stručnjaka je jednoglasna: najmanje dva sata pre leganja, a najbolje bi bilo čak tri do četiri sata pre nego što planirate da odete na spavanje.  Studije su pokazale da je prekasna večera povezana sa povećanim rizikom gojaznosti i metaboličkih poremećaja.

Nutricionisti dozvoljavaju i dve manje užine, međutim, njih treba da jedete samo ako stvarno osećate glad – dosada i stres nisu povod da posegnete za hranom. Užina je dozvoljena tek kada prođe dva sata od glavnog obroka.

nortonrsx/gettyimagesplus


Najnovije na portalu Marie Claire

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.