Šta je „sušenje tela“ i zašto je to važan faktor pri mršavljenju?

by | 25 septembra, 2022
Sušenje tela

Sušenje tela je složen proces povezan sa treningom, ishranom i oporavkom, preuzet iz prakse profesionalnih sportista.

Suština je da brzo smanji ili anulira zapremina masnog tkiva ispod kože kako bi telu dalo mišićno olakšanje.

U procesu gubitka težine ovo je najefikasniji način za smanjenje brojki na vagi. Sušenje je kombinacija dijete sa malo ili bez ugljenih hidrata i intenzivnog procesa treninga. Za ljubitelje fitnesa, preporučljivo je da u ovaj period uđu što je moguće lakše, da ne odugovlače na duže vreme i da izađu iz njega još mekše.

Sušenje tela

Bolje je započeti sušenje menjanjem navika u ishrani. Preporučuje se unos proteina (živinsko meso, zečetina, nemasna govedina, riba, belance) dnevno u velikim količinama, deljenje obroka na 5-6 setova na svaka 2-3 sata, u malim količinama. Ugljeni hidrati treba da se unose samo kroz žitarice sa smanjenom upotrebom soli (jer zadržava vodu), kao i kroz povrće bogato vlaknima (paprika, krastavci, kupus, zelena salata).

Bolje je potpuno izbegavati slatkiše, inače će telo svako uživanje u ovom pravcu pretvoriti u masnoću, jer je takav način ishrane za njega stresan. Takođe se preporučuje da pijete više vode – 2-2,5 litara dnevno.

Kombinacija treninga

Trening u pripremnom periodu može biti srednjeg intenziteta i raznolik: kardio, snaga, lagani intervali – to je neophodno za aktiviranje metabolizma i pripremu tela za rad u uslovima nedostatka energije. Trajanje ovog perioda je od 2 do 4 nedelje.

Glavni proces sušenja zavisi od motivacije, traženih rezultata i prisustva ograničenja u aktivnostima vezanim za rad mišićno-skeletnog sistema ili kardio-respiratornog sistema. U uslovima ograničenog vremena i prosečnog zdravlja, potrebno je da se pripremite za šok rad sa telom.

Trebalo bi da bude više treninga, a njihov format treba da bude intenzivniji. Trening snage će se sastojati od vežbi za sve grupe mišića (čučnjevi, iskoraci, povlačenje tegova u nagibima, presa i sklekovi…).

Kardio aktivnost takođe treba da se poveća u trajanju i intenzitetu – na primer, prosečna brzina trčanja na stazi treba da bude najmanje 11-12 km / h, trajanje takvog treninga treba da bude najmanje 40-50 minuta.

Šta treba uraditi odmah nakon treninga: 4 koraka do zdravlja

Glavni zadatak je povećanje potrošnje energije kada je u padu, tako da telo troši masno tkivo. Najefikasniji format za mršavljenje laika biće intervalni trening, u kojem se u jednoj sesiji koriste kardio vežbe snage, funkcionalne i visokog intenziteta kako sa opremom tako i sa sopstvenom telesnom težinom.

Zbog visokog intenziteta, efekat sagorevanja masti počinje tokom treninga i nastavlja se još 2-3 sata nakon njega, trošeći energiju na obnavljanje tela. Za takve aktivnosti morate biti spremni 4-5 puta nedeljno, ali proces ne traje mnogo dugo – od 1 do 3 meseca maksimalno.

Prestanak režima

Nakon sušenja, morate nežno izaći iz njega. Smanjite intenzitet treninga, ne prelazite na jedenje masti, dodajte ugljene hidrate u većim količinama (na primer, kinoa, bulgur). Tada će rezultat biti fiksiran, a prethodni obrazac se neće vratiti.

Ako govorimo o ishrani, najefikasnije rešenje je odreći se ugljenih hidrata i masti i ostaviti samo proteine u ishrani. Kao plus, možete sebi dozvoliti da pijete ne samo vodu, već i čajeve i kafu. Ako je ova opcija previše stresna, možete konzumirati pirinač i malo heljde.

Napomene

Ako osoba ima poremećaje u hormonskom sistemu, sušenje tela se ne preporučuje. U slučaju problema mišićno-skeletnog sistema i kardio sistema, važno je izvršiti prilagođavanje treninga, nakon što ste prethodno radili sa iskusnim trenerom ili lekarom.

Period sušenja je veoma težak za telo, a pre nego što ga započnete, preporučuje se da se psihički pripremite i da stvorite snažnu motivaciju. Uprkos činjenici da će u takvom radu neželjeni efekti biti smanjenje moždane aktivnosti, oštra promena raspoloženja i kratko nezadovoljstvo, pravilno sušenje može pružiti telo iz snova dugi niz godina.

Lepota i zdravljedemaerre/iStock/Getty Images Plus via Getty Images

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.